دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت ابرو / کاشت ابروی طبیعی چه مراحلی دارد و چگونه انجام میشود؟

کاشت ابروی طبیعی چه مراحلی دارد و چگونه انجام میشود؟

ابروها یکی از خاص‌ترین اعضای صورت است که نقش بسیار مهمی در زیبایی صورت دارد. ترمیم و بازسازی ابرو یا کاشت ابرو به منظور پر کردن و یا بهبود شکل ظاهری ابرو به عنوان یک روش دائمی در افرادی که به دلایلی ابرو ندارند و یا ابروهای کم پشت دارند، می باشد. به همین منظور مو از قسمت های دیگر همچون پشت سر، برداشت می شود و در ناحیه کم پشت و خالی انتقال می یابد. کاشت ابرو به روش‌های متعددی انجام می‌گیرد که بسته به نیاز بیمار و تشخیص پزشک یکی از روش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آنچه در این مطلب میخوانید

کاشت ابرو به صورت طبیعی یک فرایند انتقال فولیکول های موی سر به ناحیه ابرو می باشد. برای انتقال فولیکول های مو از روشی مشابه کاشت مو استفاده می کنند. در تکنیک کاشت ابرو طبیعی به دلیل اینکه از موهای طبیعی خود فرد استفاده می شود، تارهای کاشته شده تا پایان عمر مانند ابروهای طبیعی خود فرد رشد خواهند داشت.

مزایای کاشت ابرو

  1. رشد موهای ابرو با تراکم بیشتر.
  2. پوشاندن عیوب و زخم هایی که در ناحیه ابرو وجود دارد.
  3. دائمی و طبیعی بودن ابرو بعد از عمل ترمیم.
  4. طراحی مناسب ابرو با توجه به شکل هندسی چهره و صورت

مراحل کاشت ابرو طبیعی

هر کدام از روش‌های کاشت ابرو را انتخاب کنید تفاوت چندانی در مراحل کاشت ابرو ندارد و همه باید یک سری مراحل ثابت را تکرار کنند. در ادامه تمامی مراحل عمومی کاشت ابرو را برای شما شرح می‌دهیم. برخی از شرایط با توجه به شرایط بیمار و تشخیص پزشک تغییر می‌کند.

مرحله یک: مشاوره با متخصص زیبایی

بعد از انتخاب بهترین کلینیک کاشت ابرو باید با یک متخصص در این حوزه مشورت کنید. در کلینیک با پرسش درباره شرایط فردی، بررسی سوابق پزشکی، در نظر گرفتن خواسته‌ها و علایق شما برای انواع روش‌های کاشت ابرو به شما مشاوره می‌دهند. بعد از بررسی تمامی عوامل دخیل در کاشت ابرو پزشک متخصص، مناسب‌ترین بهترین روش کاشت ابرو را انتخاب می‌کند.

مرحله دو: طراحی ابروها

یکی از اصلی‌ترین بخش‌های در مراحل کاشت ابرو طراحی ابروها است. این کار تأثیر مستقیمی بر چهره شما بعد از کاشت ابرو و نتایج طبیعی شدن آنها دارد. با استفاده از سیستم‌های دقیق متناسب‌ترین ابرو هماهنگ با چهره شما طراحی و دستور کار قرار می‌گیرد.

کاشت ابروی طبیعی

مرحله سه: بررسی وضعیت بانک مو

یکی دیگر از مراحل کاشت ابرو بررسی وضعیت بانک مو افراد است. در این مرحله از کاشت، پزشک به بررسی وضعیت و نوع موهای ابرو شما می‌پردازد. سپس روی بدن شما قسمتی که از موها که بیشترین شباهت را به ابروها دارند را برمی‌گزیند. معمولاً بانک موی مناسب آقایان در پشت سر آنها و بانک موی مناسب خانم‌ها روی سر اطراف گوش است. برای انتخاب بانک موی مناسب باید مواردی مثل ضخامت مو، رنگ و میزان نرمی آنها را در نظر گرفت. با توجه به این که موهای ابرو با شیب و زاویه خاصی رشد می‌کنند در نظر گرفتن زاویه رشد هنگام انتخاب ناحیه اهدا باید مورد توجه باشد. موهای ناحیه اهدا باید قابلیت رشد در جهت بقیه ابروها داشته باشند که بعد از رشد بتوانند با موهای ابرو تطبیق داده شوند.

مرحله چهار: بی حسی موضعی در ناحیه بانک مو

در این مرحله پزشک با استفاده از کرم‌های بی حسی و یا تزریق داروی بی حسی به ناحیه اهدا کننده مو یا بانک مو باعث بی حسی کامل در این ناحیه می‌شود و شما هیچ دردی را هنگام برداشت مو احساس نخواهید کرد.

مرحله پنج: برداشت گرافت‌ها از ناحیه و آماده سازی برای کاشت

تفاوت اصلی روش‌های مختلف کاشت ابرو در نحوه پیوند آنها است. در قدیمی‌ترین روش که یکی از روش‌های اصلی کاشت ابرو است، گرافت‌ها به صورت نواری برداشته می‌شوند. در این روش که FUT نام دارد، نواری به طول 10 سانتی متر و عرض 1 سانتی متر از محل برداشت استخراج می‌شود و سپس گرافت‌ها را از آن جدا می‌کنند.

مرحله شش: کاشت گرافت‌ها

این مرحله باید با دقت فراوانی انجام شود. در تمامی روش‌های کاشت ابرو، گرافت‌ها به صورت دانه‌ای و در کنار یکدیگر در محل مورد نظر قرار داخل حفره‌های کاشت قرار می‌گیرند.در این مرحله پزشک گرافت‌ها را با توجه به جهت رشد ابروها در زاویه مشخصی قرار می‌دهد تا جهت ابروها پس از رشد کاملاً مناسب باشد.
بعد از حدود 6 ماه می‌توانید نتایج اولیه کاشت ابرو را مشاهده کنید و تقریباً 50 درصد از گرافت‌های کاشته شده به مرحله رشد می‌رسند و طرح ابروهای شما تا حدودی مشخص می‌شود. پس از 9 ماه، حدود 80 درصد از گرافت‌ها رشد کرده و ابروهای شما به طرح نهایی خود بسیار نزدیک خواهند شد؛ اما اگر می‌خواهید نتایج واقعی کاشت ابرو را ببینید، بهتر است 3 تا 4 ماه دیگر صبر کنید. پس از 1 سال، ابروها به طور کامل رشد کرده و نتایج واقعی خود را نشان می‌دهند.

کاشت ابرو برای چه کسانی مناسب است؟

عمل کاشت ابرو برای همه افرادی که به داشتن ابروهای خوش فرم و پرپشت علاقه دارند مناسب است؛ اما به طور کلی می‌توان کاشت ابرو طبیعی برای افرادی که در ادامه معرفی می‌کنیم مناسب دانست:

 آدرس اينستاگرام دکتر سليماني

عوارض کاشت ابرو

  1. عمل جراحی کاشت ابرو یک عمل جراحی محدود است و به همین دلیل عوارض آن بسیار کم و ناچیز است. اگر این عمل تحت نظر متخصص پوست و مو انجام شود، مشکل خاصی به وجود نمی‏ آید. در صورتی که این کار توسط افراد نا آگاه و غیرمتخصص انجام گیرد، امکان ایجاد عفونت در محل یا جهت و خواب نامناسب رویش موهای کاشته‏ شده وجود دارد. در صورت بروز این مشکلات ترمیم ابروها بسیار مشکل می ‏باشد. در نتیجه اکیداً توصیه می ‏شود که در انتخاب متخصص خود نهایت دقت را داشته باشید.
  2. در کاشت ابرو تزریق ماده بی حسی تا حدودی دردناک است؛ زیرا ناحیه اطراف چشم بسیار حساس است.
  3. واکنش بدن افراد مختلف با یکدیگر متفاوت است. در بعضی موارد ممکن است هیچ گونه ورم و کبودی پیش نیاید. در صورتی که این حالت ایجاد شود ورم اطراف چشم‌ها که به نسبت زودگذر است و معمولاً به سرعت با گذشت یک شب از عمل جراحی از بین می‌رود.
  4. پس از عمل کاشت ابرو طبیعی ، ناحیه ابرو ممکن است دچار کبودی، التهاب، یا ورم شود؛ اما همواره امکان مشاهده سایر عوارض محدود نیز در ارتباط با این عمل جراحی وجود دارد.

هزینه کاشت ابرو

هزینه کاشت ابرو تا حد زیادی به دستمزد پزشک و کلینیک انتخاب شده بستگی دارد. علاوه بر این نوع روش انتخابی نیز از عوامل مؤثر در هزینه است.

برای آشنایی با عوارض کاشت مو در مردان کلیک کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

جوش یا فولیکولیت در ابروها پس از کاشت ابرو

کاشت ابرو در چند جلسه انجام میشود؟

آیا کاشت ابرو در محل اسکار و جای زخم و شکستگی امکانپذیر است؟

ایجاد فرم طبیعی ابروها پس از کاشت

معرفی جدیدترین روشهای کاشت ابرو در دنیا



نظرات کاربران درباره این مطلب :رزیتا [ 1402-08-27 ]
سلم آقا ی دکتر میخواستم بدونم آیا موهای ابرویی که کاشت شده مانند موی سر بلند می شوند؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
انواع و علائم بیماریهای قارچی پوست،آیا قارچ پوستی خطرناک است؟انواع و علائم بیماریهای قارچی پوست،آیا قارچ پوستی خطرناک است؟

قارچ پوست نوعی بیماری عفونتی پوست می باشد که بسیار مسری است و به سرعت با تماس فرد دیگری منتقل می شود. عفونت قارچی می‌ تواند هر فردی را درگیر کند ... ادامه مطلب

چرا پس از کاشت مو دچاره شوره سر میشویم؟چرا پس از کاشت مو دچاره شوره سر میشویم؟

با وجود اینکه کاشت مو با کمترین عوارض جانبی همراه است؛ اما برخی افراد ممکن است بعد از جراحی یک یا چند عارضه را تجربه کنند که جای نگرانی نیست. پزشک جراح، دستورالعمل هایی برای پیشگیری و به حداقل رساندن عوارض کاشت مو به شما ارائه می دهد. ... ادامه مطلب

بالاترین تراکم کاشت مو چقدر است؟بالاترین تراکم کاشت مو چقدر است؟

تراکم کاشت مو، ظاهر طبیعی موهای کاشته شده را نشان می‌دهد که بدون شک بهترین نتیجه کاشت مو با تراکم بالا را نشان خواهد داد. موها طبیعی‌تر، پر تر به نظر می‌رسند و بهترین نتیجه را برای بیمار پس از کاشت مشاهده می‌شود. ... ادامه مطلب

عوامل مؤثر در تعیین هزینه کاشت موعوامل مؤثر در تعیین هزینه کاشت مو

زمانی که برای کاشت مو به یک کلینیک زیبایی مراجعه می‌کنید، یکی از چیزهایی که در جلسه مشاوره راجع به آن صحبت می‌شود، هزینه انجام این کار است. پس از اینکه متخصص زیبایی روش مناسب برای شما را تشخیص داده و تعداد جلسات موردنیاز برای انجام کار را تخمین زد، هزینه تقریبی را به شما اعلام خواهد کرد. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465